dimarts, 1 de desembre del 2015

EL BERENAR DEL MÓN




Ahir, a classe, vàrem fer una activitat especial.

Es tracta del "Berenar del Món". Es va distribuir la classe en tres grups ALEATÒRIAMENT, no es va tenir en compte cap mèrit, ni característica, ni situació personal, només l'atzar va decidir on es colocava cadascú. De la mateixa manera que hem nascut a un lloc o a un altre del món, sense cap mèrit per la nostra part.

Els grups van experimentar durant 15-20 minuts els privilegis i desventatges de "viure" en un lloc o en un altre, en funció del grup que els hagués tocat.
Els sentiments i emocions van surgir ràpidament. Es van escoltar comentaris com: "Estic molt trist", "Rabiós", "És injust", "Estic molt content", "Em fa pena"... hi va haver de tot.

Ara que s'apropa Nadal i és època d'abundor en despeses, regals i menjars és un bon moment per a aturar-se una mica i pensar si tot allò que feim i demanam és realment el que cal!
 

Les reflexions posteriors van ser molt interessants. Vàrem descobrir que en realitat les riqueses al món estan distribuides d'una manera molt semblant i gràcies a això vàrem valorar més la sort que tenim, i també vàrem apreciar la importància i responsabilitat que tenim per a intentar canviar aquesta situació.

És per això que hem posat en marxa la campanya de recollida d'aliments amb el Banc d'Aliments.

A continuació  teniu algunes imatges de l'activitat. Si clicau damunt la imatge del món les podreu veure.
Esperam els vostres comentaris, aportacions, crítiques... que ens ajudin a millorar i a reflexionar.
Moltes gràcies i fins aviat.

                                                                 Els tutors de cinquè


  https://goo.gl/photos/325mEQQcUuBMTpwe6








29 comentaris:

  1. Sóc la mamà de na Natalia Grimalt i vos he de dir que estic encatada amb la feina que feis. Em ha semblat maravellos com els heu explicat als nins com està repartit el món.

    Continuar així!!!

    ResponElimina
  2. Hola soc n'Alba,a jo l'activitat del menjar m'ha semblat molt be per ensenyar-mos com se senten els pobres,pero ells se senten molt pitjor perque no estan 15 minuts com varem estar noltros si no molts de dies.

    Aixi que gracis per ensenyar-mos aixo. :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola soc n'Alba,en l'activitat que varem fer del menjar un grup tenia molt de menjar,un altre grup no tenia tant de menjar i l'altre grup tenia molt poc menjar l'activitat consistia en que el grup que tenia més menjar s'havia de donar conta de que había de compartir el seu menjar amb els altres grups.
      L'activitat si que va ser correcta per el nostre objectiu per que havíem de comprendre com de malament estan els que no tenen menjar i ho varem comprendre,peró nosaltres varem estar 15 minuts i ells estan molts de dies, aixi que el temps que varem estar nosaltres no es res comparat amb el temps que estan ells.
      Jo crec que el meu comportament va ser correcte per que yo vaig estar en el grup que tena molt de menjar i vaig copartir,pero crec que tenia que haber compartit un poquet més.

      Elimina
  3. Hola soc na Noa jo crec q l'activitat consistir en com es consisteix en com es senten els pobres i els rics , jo crec que no es ni correcte ni incorrecte perque hi havia jent q plorava per lo q le havia tocat ,y jo crec q va serb molt bona perque vaix dona moltes coses als altres.

    ResponElimina
  4. Hola, jo soc na Natalia Porcel, a yo me va tocar ser pobre, pero me vaig pasar molt be. Me va agradar molt la activitat. Adeu fins dema!!☺☺��

    ResponElimina
  5. Hola, jo soc na Natalia Porcel, a yo me va tocar ser pobre, pero me vaig pasar molt be, perque estava amb els neus amics. Me va agradar bastant la activitat. Adeu fins dema!☺☺

    ResponElimina
  6. Hola soc en Joan Hao. M'ha agradat molt aquesta activitat perque m'os enseña que no tenim que queixarnos del que tenim perque altres no tenen la mateixa sort que nosaltres a l'hora de menjar o de sopar perque no tenen la nostra sort.AdeuUuUuUuUuUuUuUuUu FiNs DeMa.

    ResponElimina
  7. Hola soc Andres. m'agradat molt aixo ens serveix per tot te diu que no tiris el menja hia pobres que se lo hubieren menjat tot a mi me va tocar al grup dels pobres me vaig sentir molt pobre.Pero va estar molt chula la activitat.¡ADEU FINS DEMAAAAAAAA!

    ResponElimina
  8. hola soc n'Arantxa. L'activitat del menjar va ser una bona activitat para sebre la bona sort que tenim.
    Fins demà

    ResponElimina
  9. Hola soc en Joan. M`ha agradat molt el berenar del món, això tractava de com es sentien els pobres, nosaltres i els rics, nos tendriem que haber comportat mijor perque na Natalia Navarro es va posar a plorar, perque li varen llevar el seu menjar.

    GRACIES MIQUEL ANGEL PER TOT AIXÒ ADEU FINS DEMA.

    ResponElimina
  10. Bon dia!!!!!Sòc en Marc Alarcón,m'agradat molt aquesta idea de veure com es senten els nins que tenen menys cosas que nosaltres. Encara que a mi m`ha tocat ser ric, he après molt. Hem de valorar molt tot el que tenim. Adeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    ResponElimina
  11. Hola soc en Carlos, el berenar m`ha agradat molt, pero alguns nins no ho han pasat gens be. Es injust que hi hagi 4 per 10 i 65 per 5.

    ResponElimina
  12. hola soc en Marc Aleix i l´activitat del menjar que varem fer hem va agradar molt pero no nomes perque hem aigui tocat ser dels rics sino
    perque ens enseñava a voure com es sentien els pobres. Noltros no aguantavem ni 5 minuts sense menjar mentres que els pobres agunten mes de 2 dies i cuan els hi donen de menjar nomes els donen un troset de pa. I PER MI DE AIXO CONSISTIA L´ACTIVITAT



    MOLTES GRACIES!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  13. Hola jo soc n'Amada a mi me va agradar perque estaba en el grup dels
    rics pero no va ser tan gust perque havia gent com yo que no havia traigut berenar i estaba en el grup dels rics i me vaig sentir un poc tristre per els pobres , pero me va agradar molt l 'activitat

    ResponElimina
  14. soc na Nerea.

    la activitat va consestir en els com ho passen els pobres.

    si cerec que la activitat ha estat correcta pereque si possaves maja a tots igual pues no serviria

    jo era de sa taula de els rics i vaig compartir .

    jo no cambiaria res de lo que he fet jo

    ResponElimina
  15. Holaa!!!!! soc na Lucia Vadell

    la activitad va consistir en com ho pasen els pobres i rics

    Si, la acitvitat per mi a estat correcta per que si posabes menja a una taula i a altra mes coinsidia

    jo vaig ser la taula dels rics y els pobres me daben un poquet de pena perque casi no tenen menja y nosaltres no podem viure sin menja com 3 hores o dies pero els pobres si

    yo de l`activitat no cambiaria res asi com esta esta perfecte per enseñarnos com se senten els pobres.





    ResponElimina
  16. Hola som en Raúl Sánchez Mendoza . A jo al principi me va tocar ser pobre i sentía aburriment per que no tenia ningu amic , rabia de que m'havia tocat ser pobre i n'Ivan i n'Amada que no havien dut res lis hagui tocat rics . I tambe un poquet de envidia dels rics per que tenien ordenadors , patatilles , cola ...
    Despres ens varen explicar la distribució del mon i varem decidirfer un comunicat de que fariem una recollida d'aliments.
    Finalment ens varem manjar lo que havia gordat n'Alejandro.

    Al final me lo vaig pasar molt be , m'hagradat l'activitat

    ResponElimina
  17. L'activitat era en que havia gent pobre, gent normal i finalment gent rica.

    Jo trob que l'actividad es va fer amb bona intenció i nos varen avisar de que hi habria situacions dolentes per altres. crec que estava molt bé per aconseguir els objectius proposats.

    Jo trob que el meu comportament va estar bé perquè hem vaig conformar amb el que havia i a la vegada jo, na Rocío i en Marc nos varem turnar amb els cubos de rubic.

    ResponElimina
  18. Hola soc en POL i em va tocar ser pobre,pero me lo vaig passar molt bé.

    Aquesta activitat m'agradat per que a mi m'ha fet reaccionar lo que li passa als pobres.Ademes la idea es bona per que es va fer amb l'intencio de fer lo del banc d'aliments , lo de la circular , organitzar algo per primera vegada ...

    Lo que en va sebre injust va ser que a la gent que no duia res li tocava lo millor,pero aixi i tot va ser molt xula.

    ADEU!!!

    ResponElimina
  19. Hola soc en Ismael,
    la activitat ve ser correcta,
    jo vaig estar a la taula dels pobres,
    baix sentir com de malament es sentien els pobres.
    Nomes en varen donar un aigua, galetes y olives.

    El que menys en va agradar:

    Lo que menys en va agradar va ser quan varen veure la mesa dels rics
    que tenien molt de menjar: fanta cocacola tarta chuches...
    i li sortien el menjar per el nas per las orelles...

    El que en va agradar va ser:

    Ara el que mes me va agradar es que després de la activitat
    els professors en varen repartir el menjar y les begudes,
    patates fregides... i el que no en varen menjar a tots.

    ResponElimina
  20. Hola soc en Daniel i a mi hem va tocar ser molt pobre a la meva taula nomes em varem posarun plat d'olives i una bosseta de patatilles pero vaix aceptarlo,pero en canvi la taula de devora tenia mes que nosaltres i ploraven,a yoen donava igual per que en Miquel Angel ens va avisar de que alguns tendrien una experiencia bona pero uns encanvi dolenta.

    Aquesta activitat hem va demostrar i ensenyar un valor que era ser o no ser egoista.

    Aixo de la pobresa es una cosa que ara mateix esta passant a Mallorca i a tot el mon per aixo farem una recollida d'aliments solidaria a l'escola.

    El que en va agradar va ser que al final de l'activitat varem compartir tot el que teniem a cada taula i tots varem menjar molt bé.

    El que no m'agrada es que molts de nins protestaven diguent que per que uns altres nins se menjin les coses que ells an dut,no tornavan a dur mes menjar,despres de aixo en Miquel Angel va donar un discurs bastant bonic i na Paula va plorar

    ResponElimina
  21. soc en Marc Aleix i me e adonat que hem vaix deixar una cosa que era com va ser el meu conportement:

    EL MEU CONPORTAMENT VA SER QUE COM NO SABIA QUE ES POGUES COMPARTIR PUES NO VAIX compartir i trop que si aguesi compartit agues estat millor conportament

    ResponElimina
  22. Hola ! Soc en Pablo , hem va tocar ser pobre i me vaig posar triste ,no tenía res . Pero vaig entendre com es puc sentir la gent que no te res i lo injust que altres tenguin de tot .

    ResponElimina
  23. HOLA SOC EN MIGUEL MARTINEZYO VAIG SER TRIC AUNQUE NO ME VA AGRADAR LA CARA QUE POSABEN ELS POBRES HEM DONAVEN UN POQUET DE PENA PER EXEMPLE HA N´ANDRES LI VAREM DONAR UNS POQUETS DORITOS

    VA ESTAR MOLT BE PER DONARNOS CONTA DE QUE SOM MOLT PRIVILEGIATS

    ResponElimina
  24. HOLA SOC EN MIGUEL MARTINEZYO VAIG SER TRIC AUNQUE NO ME VA AGRADAR LA CARA QUE POSABEN ELS POBRES HEM DONAVEN UN POQUET DE PENA PER EXEMPLE HA N´ANDRES LI VAREM DONAR UNS POQUETS DORITOS

    VA ESTAR MOLT BE PER DONARNOS CONTA DE QUE SOM MOLT PRIVILEGIATS

    ResponElimina
  25. HOLA, SOC EN JAVI I VAIG SER RIC, VA ESTAR MOLT GUAY PER JO PERO PER ELS POBRES NO CREC. JO NO ENTENIA COM ESTAVA REPARTIT EL MÓN I PER AQUESTA ACTIVITAT L'ENTES, GRACIS ALEJANDRO I MIQUEL A.

    ResponElimina
  26. HOLA SOM NA SOFIA,PAULA I CARMEN VAREM SER NORMALS ERA MOLT AGRADABLE I NOS VAREM DIVERTIR MOLTISIM ADEU.

    ResponElimina
  27. Soc en MiguelG.Va estar molt xulo peró lo que era injust es que en Ivan i na Amada estiguin en el primer mon si no havian duit res.

    ResponElimina

Endavant! El teu comentari ens pot resultar molt interessant, i anau amb compte amb l'ortografia!